26 février 2023

Livre de chevet

Parmi les livres que je feuillète souvent, celui-ci est mon livre de chevet favori et me tiens particulièrement à coeur car j'ai eu la chance de connaître ce beau jardin et sa créatrice que je n'oublierai jamais.  Connaissez-vous ce livre ? Il a d'abord été édité en français, puis en néerlandais et en suédois. On peut encore le trouver d'occasion, à un prix très abordable, dans ces trois langues sur différents sites de vente en ligne.

6 commentaires:

  1. Bonjour Helen!
    Visst är det härligt att bläddra i inspirerande böcker, särskilt om det både är konst och trädgårdsdrömmar! Jo, jag har den boken också "Min förtrollade trädgård". Köpte den för många år sedan. Det är dags att bläddra i den nu för att bli inspirerad både för målning och trädgård. En annan bok som jag verkligen älskar är Tasha Tudors ljuvliga bok om hennes trädgård i New England, där man får följa alla årstiderna. Helt ljuvlig!
    Snart är februari slut och vi går in i första vårmånaden. Fortfarande kan allt hända men ljuset rår inte vädret på!
    Allt gott till dej!
    Kram
    Lisa

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Jag har inte Sasha Tudors bok, men jag känner till hennes arbete som illustratör och trädgårdsmästare. Hon hade en överraskande och udda livsstil och inspirerade många människor precis som Maria som, trots att hon varit försvunnen i snart 24 år, fortfarande inspirerar och saknar mig. Hon är "närvarande" i min trädgård tack vare rosenbusken hon gav mig och som bär hennes namn. Dessa är vackra stora doftande gula rosor som ibland blommar fram till december.
      Tack, Lisa som alltid för ditt besök och kommentar. Ha en bra vecka!
      Je n'ai pas le livre de Sasha Tudor mais je connais son oeuvre d'illustratrice et de jardinier. Elle avait un style de vie surprenant et décalé et a inspiré de nombreuses personnes tout comme Maria qui, bien que disparue depuis bientôt 24 ans, m'inspire toujours et me manque. Elle est "présente" dans mon jardin grâce au rosier qu'elle m'a offert et qui porte son nom. Ce sont de belles grosses roses jaunes parfumées qui fleurissent parfois jusqu'en décembre.
      Merci Lisa comme toujours, de votre visite et commentaire.
      Bonne semaine !

      Supprimer
  2. Åh den måste jag leta efter! Bra med fina boktips :) Ha en fin helg nu...
    Varm kram från Titti

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Titti,
      You love nature and gardens and are also a watercolourist, so this book should please you... I'm sure! I read it often. Thank you for stopping by.

      Supprimer
  3. Vilken bra bok - jag hittade den för 150 euro sowie 90 euro - ja jag har ännu inte bestämt mig.
    En glad hälsning till dig från Viola. Vi väntar på våren... idag snöar det här igen.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Jag tror att du talar franska. Om du går till Amazon France hittar du kopior av denna bok mycket billigare.
      Tack Viola för ditt besök och din kommentar.
      Je pense que vous parlez français. Si vous allez sur Amazon France, vous trouverez des exemplaires de ce livre beaucoup moins chers.
      Merci pour votre visite et votre commentaire.

      Supprimer